Monday, December 30, 2013

Cucu Atuk

Malam td sblm masuk tido Adik EZ ckp bestnya adik tido dgn selimut Atuk Adik suka pakai selimut ni ada bau Atuk. Nnt nyenyak Adik tido. Aku ckp patut Adik nk pakai selimut Mummy sbb Adik anak Mummy. Dia kata yerlah Adik nak selimut Atuk sbb Atuk yg jaga Adik masa Mummy kerja, masak utk Adik hantar Adik pergi sekolah, jemput Adik, jaga Adik dan buat mcm2 utk Adik. Hello Bro! Mummy yg lahirkan dia, dia x sebut langsung huhu. 
Tapi aku happy sbb budak umo 10 tahun pun tau kenang jasa dan sebut semua kebaikkan org kat dia. Ini ada sesetengah org dah dipelihara, diberi perlindungan, pendidikan dan kasih syg pun xtahu nak bersyukur dan cuba membalas jasa. Nak dijadikan musuh ada lagi pada org yg b yk berkorban utk dia. Aku selalu pesan pada adik2 dan anak2 aku. Selepas mereka ada hidup sendiri nnt jika mereka x menyenangkan aku xapa cuma jika boleh jgn nak menyusahkan! 

No comments:

Post a Comment